Patiënt aanmelden - Rodersana

Patiënt aanmelden

Over iemand aanmelden en het intakegesprek
Om een patiënt door te verwijzen kun je gebruik maken van onze handige digitale verwijsbrief. Na het eerste contact zal vervolgens direct een intakegesprek worden ingepland. 

Wanneer het gaat om een eventuele opname, dan vindt het gesprek plaats in Amsterdam. Gaat het om een ambulante behandeling, dan kan de patiënt terecht op een locatie bij hem of haar in de buurt. Hij of zij voert het gesprek – alleen of samen met een naaste –  met een (klinisch) psycholoog, psychotherapeut, psychiater of behandelaar. We maken een inventarisatie van de problemen en schatten op basis van de ernst van de problematiek in welke zorg nodig is. Verder geven we informatie over het behandeltraject, sluiten we af met een behandeladvies en maken we concrete vervolgafspraken. 

Wat verder nodig is bij een intakegesprek
Bij een intakegesprek hebben we verder nodig:

  • een geldig identiteitsbewijs;
  • de gegevens van de zorgverzekering (inschrijfnummer/ klantnummer);
  • BSN-gegevens;
  • de verwijsbrief (indien niet digitaal toegestuurd);
  • gegevens van eventuele eerdere behandelingen.

088 - 0088 955Wij zijn 24/7 bereikbaar